رپورتاژ آگهی|مرجع کامل رپورتاژ

رپرتاژ آگهی : به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.

اصطلاح رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال 19455 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها، رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند. در سال های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده .

 

به زبان ساده منظور از رپورتاژ آگهی این است که تبلیغ شما در قالب یک مقاله خبری تبلیغاتی همراه با تعدادی تصاویر و لینک مناسب در یک سایت با شرایط مناسب، منتشر می شود و برای همیشه در آن سایت باقی می ماند.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند.
رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .
رپورتاژ آگهی درواقع یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلنیک فالو میباشد

مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغات اینترنتی وجود دارد ؛

اول : نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .

دوم : رپورتاژ خبری در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری معتبر منتشر شود .

سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .

 

چگونه رپورتاژ آگهی باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟

در محتوای رپرتاژ یک تا سه کلمه کلیدی از متن بصورت فالو لینک میشود به سایت شما .
بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .

رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایت ها باقی میماند، بنابراین تاثیر آن برای سئو بیشتر خواهد بود

از چه سایت هایی برای دادن رپوتاژ استفاده کنیم؟

 

از میان سایت هایی که ارزش بالای جهت دریافت بک لینک دارند، اولیت زیر را در خرید رپورتاژ مدنظر قرار دهید :
1. سایت های سئو قوی
2. سایت های خبری قوی
3. سایت های سرگرمی قوی
4. سایت های مرتبط با موضوع فعالیت شما

 

بیان دیدگاه